آموزش نرم افزار

تبدیل متریال ویری به متریال کرونا

آنچه در این مقاله می خوانید :

مقدمه
نحوه ی تبدیل متریال ویری به متریال کرونا
جمع بندی

 

مقدمه

در سال های اخیر یکی از محبوب ترین موتور رندر هایی که برای نرم افزار مکس استفاده می شود موتور رندر کروناست. این موتور رندر سالها پس از موتور رندر ویری به بازار آمد اما به سرعت جای خود را بین کاربران باز کرد .
یکی از دلایل تعدد آبجکت های ویری نصبت به کرونا همین مورد است .
هرروزه هر دو موتور رندر کرونا و ویری با آپدیت های جدیدی که ارائه می دهند ،قصد سهولت در استفاده ی هر دو موتور رندر را برای کاربران خود دارند. برای مقایسه ی این دو موتور رندر مقاله ی ” مقایسه ی موتور رندر کرونا
با موتور رندر ویری ” را بخوانید.
احتمالا برای شما هم پیش اومده که بعضی از آبجکت هایی که با موتور رندر ویری کارشده را در کرونا استفاده کنید. در ادامه ی مقاله با راه حلی بسیار ساده نحوه ی تبدیل متریال ویری به کرونا را می بینیم.

نحوه ی تبدیل متریال ویری به متریال کرونا

مرحله اول

اولین قدم و مهمترین مرحله برای شروع ، نصب و کرک کردن هر دو پلاگین برای نرم افزار 3Ds Max است . شما با نصب هردو پلاگین به تمامی زبانه های مشترک این دو پلاگین دسترسی پیدا می کنید .
برای دیدن آموزش مرحله به مرحله ی نصب این نرم افزار ها به مقاله های ( نصب پلاگین ویری برای تریدی مکس ) و ( نصب پلاگین کرونا برای تریدی مکس ) مراجعه کنید .

مرحله دوم

موتور رندر پیش فرض نرم افزار را روی موتور رندر ویری قرار می دیم ، برای انی کار با فشردن دکمه ی F10 و رفتن به تنظیمات render setup موتور رندر کرونا را انتخاب می کنیم .

 

 

مرحله سوم

یک آبجکت یا حتی یک صحنه ی کامل با متریال و موتور رندر ویری را انتخاب کنید . اگه می خواهید کل صحنه اتون و تبدیل به فرمت ویری کنید ، با فشار دادن  Ctrl+A   تمامی نورها و آبجکت های موجود در صحنه را انتخاب کنید ، در صورتی که فقط قصد تبدیل متریال یک آبجکت را دارید فقط همون آبجکت و انتخاب کنید ، با کلیک راست کردن گزینه ی open corona converter را انتخاب کنید .

 

 

در پنجره corona converter قابلیت تبدیل کل صحنه و یا تمامی اجزا را به صورت مجزا دارید.

convert متریال ویری به کرونا

 

بعد از انتخاب گزینه ای که قصد تغییر آن قسمت را دارید ، با زدن گزینه ی convert ، پس از چند ثانیه تبدیل انجام می شود.

نتیجه گیری

برای تبدیل متریال ها و فایل های ، موتور رندرهای کرونا و ویری به یکدیگر نیازی به استفاده از پلاگین های اضافه نیست . با استفاده از خود موتور رندر ها انجام این کار ها به راحتی امکان پذیر است.
نحوه ی تبدیل متریال کرونا به متریال ویری را هم در مقاله ای با همین عنوان می توانید بخوانید .
تمامی آبجکت ها و صحنه های آماده ی سایت را می تواند به یکدیگر تبدیل کنید و در هر دو موتور رندر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *